Bara att nämna arbete med hållbarhet väcker många frågor. Vad ska vi börja med? Behöver vi som redan använder grönt lim göra något mer? Vi sopsorterar redan sedan länge? Vad handlar det om?
Det handlar bland annat om att era kunder kommer att börja ställa hållbara krav på er, om de inte redan gör det. Och att era konkurrenter kan ha kommit längre än er med att formulera sina hållbara konkurrensfördelar. Men det kan också handla om rena besparingar för er, genom att exempelvis dra ner temperaturen en grad eller införa värmeväxling. Nu kan ni få hjälp med att bena ut era frågor och lägga upp en plan.
De globala hållbarhetsmålen är hela 17 stycken till antalet. Ingen kräver att alla ska arbeta med allt. Många av målen kan dessutom kännas väldigt avlägsna. Men det fina i kråksången är att det finns väldigt många delmål som gör allt mycket tydligare.
Har ni råd att inte arbeta med hållbarhet? Meddela oss om ni behöver hjälp med att ta nästa steg i ert affärsutvecklingsarbete – att bygga ett starkare och hållbart varumärke. Vår samarbetspartner Sverige:2030 erbjuder ett kostnadsfritt första rådgivningsmöte. Skicka gärna in formuläret nedan så återkommer vi.