Branschförening
Vi hjälper er förening!
Sinf – Svensk industriförening har en lång erfarenhet av att starta upp, stödja och driva föreningar framåt. Är ni på jakt efter en helhetsleverantör så har ni kommit rätt. Nedan listar vi vad vi erbjuder och även föreningar som vi idag sköter.
Kanslitjänst
I kanslitjänsten ingår att Sinf:
- Utgör branschens oberoende kontaktpunkt.
- Kallar samt deltar i och för protokoll vid styrelsens sammanträden . Mötena ska hållas per telefon, digitalt eller fysiskt. Förberedelsetid inför möte och efterarbete.
- Förbereda, genomföra och protokollföra föreningsmöten.
- Lagring av material, så som marknadsföringsmaterial, räkenskaper etc. Lagringsutrymmet som tillhandahålls är begränsat, och Sinf förbehåller sig rätten att begränsa mängd material för lagerhållning.
- Ansvar för officiella mailkonto och hantering av mail- och telefonförfrågningar
- Hålla och uppdatera medlemsregister
Ekonomin i föreningen
Sinf tillhandahåller ekonomifunktionen som utför:
Löpande bokföring inkl. momsredovisning. (Bokföringen ska bokas med intervaller om max tre (3) månader)
Fakturering upp till önskat medlemsantal
Betalningar i samma mängd som sommaren 2020.
Rapportering av ekonomiskt läge till skattmästare minst fem (5) arbetsdagar innan styrelsemöte, alt. att skattmästare ges tillgång till inloggning till det webbaserade affärssystemet Fortnox och själv kan hämta de underlag som behövs. Överenskommes med aktuell skattmästare.
Förutsättning för att få ut ekonomisk information är att ekonomifunktionen får begäran senast tre (3) veckor innan.
Att synas - Kommunikation
Sinf tillhandahåller Kommunikation som utför:
- Distribution av digitalt nyhetsbrev utifrån begäran
- Tillgång till omvärldsbevakning via SINFs nyhetsbrev.
- Marknadsföring via Sinfs nyhetsbrev efter överenskommelse utifrån Sinfs riktlinjer.
- Hjälp och stöd vid uppsättning av webbinarie
- Egna nyhetsbrev
- Hjälp med ny hemsida och uppdatering av denna
Tillval
Gör avtryck och påverka – Lobbying
Del i Sinfs lobbyingarbete för viktiga frågor för små– och medelstora företag. Frågor som drivits i närtid är ”Vikten av rätt stöd till industriföretagen i coronakrisen” ”Korttidspermitteringar”. ”Småföretagen skall inte behöva agera bank till storföretagen” ”Automatisera mera” ”Smart Industri” tex även politikeruppvaktningar, 2020 tex dialog med Riksbanken, Näringsutskottet, Näringsdepartimentet, Rådgivare till Tillväxtverket, Almi mm. Omvärldsbevakning och lyfta föreningen frågor och ge dem en röst. Deltar i undersökningar och utvärderar.
För att växa – medlemsvård & medlemsrekrytering
I tjänsten ingår att Sinf:
Ringa medlemmar, pusha för aktiviteter som är på gång, fånga upp intresseområden.
Söka nya medlemmar, kontakta och bearbeta potentiella.
Juridiskt stöd
Ger rådgivning och vägledning i juridiska frågor. Rådgör företag och bransch i juridiska ärenden. Förmånliga timpriser som medlem i Sinf.
Event – för glada medlemmar
I närområdet som fångar och gör specifika branschsatsningar lokalt: Utifrån behov och händelser i bolagen skapa aktiviteter. Vilken omfattning önskas?
Kontakta mig idag!
Behöver ni stöd?
I grunden har jag en kommunikationsutbildning men har de senaste åren varit verksam inom sälj och kommunikation. Bland annat har jag arbetat med sälj inom offentliga upphandlingar. Vidare har jag varit aktiv för Företagarna och varit vice ordförande i Företagarna Gävleföreningen. Mina styrkor och fokusområden är snabb leverans, närhet och att driva er förening till framgång.
Branschutvecklare
Elina Wikström
0708-569953
elina.wikstrom@sinf.se