Branschförening
Vi hjälper er förening!
Som arbetsgivarorganisation samlar vi ofta medlemsföretag från samma bransch, vilket naturligt leder till behovet av att starta branschföreningar – och det har vi gjort. Branschföreningarna är som interna nätverk där företagsledare inom samma sektor träffas och delar sina utmaningar och kan få råd från kollegor med liknande erfarenheter. Den familjära och stödjande miljön inom branschföreningarna gör dem till kompetensutvecklande forum där företagare hjälper varandra att växa, utvecklas och skapa nya affärsmöjligheter.
Kanslitjänst
Kanslitjänsten innebär att föreningen får en pålitlig “spindel i nätet” som håller ordning och reda. Kallelser till styrelsens sammanträden sköts effektivt, och vi förbereder, deltar och för protokoll oavsett om möten hålls per telefon, digitalt eller fysiskt. Nödvändigt material, inklusive marknadsföringsmaterial och räkenskaper, lagras noggrant. Mail- och telefonförfrågningar hanteras smidigt och medlemsregistret hålls uppdaterat för att säkerställa att all medlemsinformation är aktuell. Vår kanslitjänst är designad för att underlätta ditt arbete och ge dig mer tid att fokusera på din verksamhet.
Ekonomin i föreningen
Ekonomifunktionen för föreningen innebär att vi hanterar löpande bokföring inklusive momsredovisning, uppdaterad minst var tredje månad. Fakturering sker till önskat antal medlemmar, och ekonomiskt läge rapporteras till skattmästaren före varje styrelsemöte. Alternativt kan skattmästaren få tillgång till vårt system Fortnox för att hämta underlag själv. Tjänsten ger en tydlig överblick och kontroll över föreningens ekonomi, samtidigt som alla administrativa uppgifter hanteras för att frigöra tid för själva föreningsarbetet.
Att synas - Kommunikation
Kommunikationstjänsten ser till att föreningens arbete också syns och hörs. Digitala nyhetsbrev görs enligt önskemål och vi lägger upp inlägg på sociala medier. Vi kan guida och assistera ifall ni vill köra ett webbinarie. Behövs uppdatering av en befintlig hemsida eller en helt ny kan extra stöd erbjudas för att få till en professionell online-närvaro. Genom Sinfs ordinarie nyhetsbrev kan våra branschföreningar ta del av omvärldsbevakning, aktualiteter och trender samt att vi då och då skriver om er. Vår kommunikationstjänst ska ge er ett effektivt stöd så att ni når ut till era medlemmar och intressenter på bästa sätt.
Våra tillval
Sinfs kärnverksamhet är att bistå företag i juridiska ärenden och som medlem får du tillgång till förmånliga timpriser för juridisk rådgivning. Vi driver även näringslivsfrågor och har initierat flera projekt för att förbättra förutsättningarna för små- och medelstora företag. Vid behov kan vi arbeta med specifik lobbying för branschföreningar som har ett behov. Behöver din förening medlemsvård, kan vi bearbeta både befintliga medlemmar och potentiella kandidater. Vi kan också organisera lokala event och aktiviteter, skräddarsydda för att stärka branschsatsningar. Kontakta oss för att höra mer om tillvalen och har du andra behov utöver detta ger vi dig ett förslag på hur vi kan lösa det.