_Patrick_Smith_marknadsförare_Sinf

Möt Patrick Smith på Sinf marknad

Patrick Smith är marknadsförare på Sinf och arbetar med att ta fram innehåll och publicera det i olika kanaler, främst de sociala.

-Vi har en löpande dialog här på Sinf mellan oss på marknad, eventansvariga, jurister och ledning kring vad som kan vara av intresse för våra medlemmar, säger Patrick. Det gäller att hitta en bra balans mellan nyheter och medlemsnytta. Som alla vet så översköljs vi av budskap idag. Redan för dryga 15 år sedan sa man att den mängd information vi nås av varje dag är lika mycket information som en person som levde på 1700-talet nåddes av under hela sitt liv. Och det var innan smarta telefoner gått igång för fullt.

Den största utmaningen för Patrick är att sortera innehåll, göra det intressant att ta till sig och att få ut det i lagom takt. I och med att konkurrensen är stor måste en nyhet ha ett budskap som väcker intresse, som går lätt förstå på kort tid och är visuellt spännande. Titta på hur det vi förr kallade kvällstidningar pratar idag, den ena rubriken är värre än det andra, och även innehållet. Hur ska du matcha det med ett inlägg om den nya mervärdesskattelagen?

Vi på Sinf försöker se till att våra medlemmar känner att vi dammsuger nyheter kring företagande och försöker välja ut det som medlemmarna kan behöva veta och publicerar det i våra nyhetsbrev och i sociala medier. Det hoppas vi ska göra att de känner att Sinf bryr sig om dem lite mer. Ju mer vi kan förenkla för dem och deras företagande, desto bättre.

Under året har Patrick arbetat mycket med det stora projektet ”Ägarskifta Sverige”, en informationskampanj där svenska företagare informerats om hur de bäst förbereder sig för ett framtida ägarskifte. Och eftersom vi har nära 100 000 företagare som är 65+ så har det varit både bråttom och viktigt att nå ut. Nu har vi passerat mållinjen, och resultatmässigt ser det bra ut. Vi har till exempel exponerat kampanjen nära 10 miljoner gånger i sociala medier och där länkar vi till tre webbinarier man kan titta på när man vill och lära sig mer, så det hoppas vi att man gör.

Patrick Smith tycker att det bästa med Sinf är sammanhållningen och drivet.
-Vi är en grupp med i grunden ganska olika personligheter men som har ett enda mål, att göra det bästa för våra medlemmar. Vi diskuterar, beslutar och genomför i en rasande fart. För min personliga del är det variationen i uppgifterna jag gillar speciellt. Det är högt och lågt i en salig blandning. Jag brinner ju för kundvård och film och det får jag hålla på med mycket här, så det är toppen, avslutar Patrick.

Senaste nytt

  • Prenumerera på nyhetsbrev

Obligatorisk