Patrick Smith, Micaela Collin, Elina Wikström, Eva Faler

Möt marknad på Sinf

En ökad efterfrågan har lett till att Sinf har stärkt upp medarbetarsidan på marknad och kommunikation – inhouseavdelning inom marknad, kommunikation och event. Idag utgörs teamet av en kärnfull styrka med brett kunnande. Det är ett tajt samarbete i det dagliga arbetet, där alla har sina leveranser kopplat till sin personliga kompetens. 

På marknad produceras nyheter, pressmeddelanden och debattinlägg kring de företagarfrågor Sinf driver. Eva Faler sköter mycket av den interna kommunikationen.
– Varje kvartal genomförs Underleverantörsbarometern som tar tempen i medlemsföretagen. För hemsida och nyhetsbrev skrivs artiklar, notiser samt underlag till Sinfs nya tjänst Juridikbanken, där medlemmar hämtar dokument och mallar. Det är ett väldigt varierande arbete där ingen dag är den andra lik, säger Eva Faler, Sinfs kommunikatör. 

Sinf har även på senare år börjat med att satsa på extern kommunikation, bland annat i sociala medier med olika typer av annonsering där film har blivit allt viktigare.
– Jag sköter Sinfs sociala medier där mycket är extern kommunikation med all möjlig marknadsföring i sociala kanaler. Jag bistår också Elina med kommunikationsstöd till branschföreningarna. Där har jag skrivit de senaste filmerna för kommunikationsprojektet Svensk Plast, berättar Patrick Smith, marknadsförare på Sinf. 

En stor del av marknadsarbetet är alla event, både i form av webbinarier, fysiska utbildningar men även stora mässor. Två av våra absolut största event är årsstämman och Elmia Subcontractor
– Jag bokar allting och arbetar från ax till limpa med varje event. Det är någonting som jag tycker är otroligt roligt att hålla på med, och jag vill alltid göra det där lilla extra för att upplevelsen ska vara så inspirerande och bra som möjligt, säger Micaela Collin, eventansvarig hos oss på Sinf. 

Det händer mycket på Sinf, vilket många medlemmar också vittnat om. Sinf syns mer, vilket gör att vi ökar medvetenheten om vad vi gör, det underlättar när vi arbetar med lobbying. På senare år har Sinf fått mycket press, vilket har gjort att dörrar till politiken också öppnats.
– Det är ett lagarbete rakt igenom hela Sinf, med spetskompetens som “seal the deal” innan den går ut för publicering, avslutar Elina Wikström, marknadschef.  

Senaste nytt

  • Prenumerera på nyhetsbrev

Obligatorisk